Aktualności‎ > ‎

Kraków, Zakopane, Wieliczka

opublikowane: 9 cze 2019, 13:29 przez witoszyce szkola   [ zaktualizowane 9 cze 2019, 13:35 ]
W środę 5 czerwca grupa uczniów naszej szkoły wyruszyła na wycieczkę, której przystankami były trzy charakterystyczne miejsca na turystycznej mapie Polski. Dwa z nich Kraków i Kopalnia Soli „Wieliczka” to miejsca wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od historycznej rezydencji królów Polski-Krakowa, gdzie przy wyjściu ze Smoczej Jamy wysłuchaliśmy legendy o Smoku Wawelskim i dzielnym szewczyku. Następnie zwiedziliśmy Wzgórze Wawelskie, dziedziniec arkadowy Zamku Królewskiego, Bazylikę Archikatedralną św. Stanisława i św. Wacława - miejsce koronacji królów Polski, groby królewskie, Kryptę Wieszczów Narodowych oraz dzwon Zygmunt. Drogą królewską, wzdłuż której znajdują się najważniejsze zabytki starego Krakowa, udaliśmy się na rynek główny. Tam wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego oraz legendę o tym, dlaczego melodia hejnału nagle urywa się, jakby była nie zagrana do końca.

Po tym długim spacerze, wyruszyliśmy w drogę do Białego Dunajca, gdzie pięknymi widokami przywitały nas szczyty Tatr. Drugiego dnia naszym przystankiem była stolica Tatr Zakopane. Pod opieką przewodnika tatrzańskiego wyruszyliśmy do Doliny Kościeliskiej, która rozpościera się u podnóża Tatr. W wędrówce towarzyszył nam przepływający Potok Kościeliski oraz skały o zbójnickich kształtach i nazwach. Prawdziwym wyzwaniem okazało się zwiedzanie Jaskini Mylnej, które wymagało umiejętności wspinaczkowych i posiadania własnego oświetlenia. Kolejnym punktem było Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, skąd rozpościera się piękny widok na Giewont i masyw górski zwany Śpiącym Rycerzem. Na koniec zmęczone nogi naszych młodych turystów przespacerowały się najpopularniejszą w Zakopanem i prawdopodobnie najbardziej znaną w Polsce ulicą Krupówki. Przed wyjazdem z Zakopanego odwiedziliśmy najsłynniejszą polską skocznię narciarską Wielką Krokiew.Wieczorem natomiast relaksowaliśmy się w kompleksie basenów termalnych z naturalną wodą siarkową „Gorący Potok”, gdzie fontanny, wodotryski, masaże i gejzery wodne nie tylko gwarantowały wspaniałą zabawę, ale także korzystnie wpływały na nasze zdrowie i wypoczynek.

Trzeci dzień spędziliśmy w Kopalni soli „Wieliczka”. Podczas wędrówki blisko trzema kilometrami krętych korytarzy, pokonaniu 800 schodów i zejściu na głębokość 135 metrów pod ziemię przewodnik opowiedział nam o historii i tajemnicach Kopalni. O rządzących nią siłach przyrody i etosie ciężkiej pracy wielu pokoleń górników. Schodząc coraz niżej odwiedziliśmy niezwykłe miejsca: wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby.

W godzinach wieczornych pełni nowej wiedzy, umiejętności, doświadczeń i wrażeń wróciliśmy do Witoszyc.